Runningtherapie: praktische informatie

In 12 weken tijd leer je om 30 minuten ononderbroken hard te lopen op een bij jou passend tempo. Na die 12 weken heb je het hardlopen als onderdeel van jouw weekinvulling een plaats gegeven en kun je zelfstandig verder trainen en aan je lichamelijke en geestelijke conditie blijven werken…….zolang jij maar wil.

Hoe ziet zo’n traject eruit:

  • Een intakegesprek en fitheidstest met de gecertificeerde runningtherapeut resulteren in een loopschema op maat
  • Elke week is er 1 door de runningtherapeut begeleide loopsessie (ik werk uitsluitend nog individueel)
  • Elke week loop je 2 keer zelfstandig met ondersteuning op afstand
  • Je houdt een looplogboek bij samen met de runningtherapeut
  • We gebruiken looproutes waar jij prettig en veilig kunt hardlopen, ook ‘s avonds
  • Periodiek meten we je resultaten en evalueren we de door jou gestelde doelen
  • Steeds is er de mogelijkheid om tussentijds de trainer te raadplegen

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat na een periode van 12 weken nieuw gedrag blijvend gevestigd raakt in je levenspatroon. Met dit traject integreer je het hardlopen dus blijvend in jouw weekritme.

Bijdrage en tijdsinvestering
Voor particulieren is de bijdrage voor het traject van 12 weken en een intakesessie van 90 minuten € 400. Betaald een werkgever of andere instantie de therapie, dan komt daar 21% BTW bovenop.
De tijdsinvestering bedraagt ca. 3,5 uur per week en is grotendeels planbaar wanneer het jou maar uitkomt.

Met runningtherapie pleeg je een duurzame investering in je lichamelijke en geestelijke gezondheid

Meer achtergrondinformatie?
Op ‘bewegen voor je brein’ vind je achtergrondinformatie en wetenschappelijke onderbouwing van de werking van runningtherapie